12 Ocak 2014 Pazar

ZEYTİNYAĞLI PORTAKALLI KEREVİZ


          Daha önce portakalı ne kadar çok sevdiğimi anlatmıştım.Lakin birisi bana portakal suyu ile zeytin yağlı kereviz yapılıyor deseydi "olur mu öyle şey" derdim.Fakat geçenlerde canım komşum Safiye'nin yaptığı zeytin yağlı kerevizi yiyince mükemmel bir şey olduğunu gördüm. Portakalın tatlılara ve pastalara çok yakıştığını bilirdim ancak tuzlu bir yemeğe bu kadar yakışacağını aklımın ucundan bile geçiremezdim. Bundan sonra benim favori yemeklerimin arasına giren bu yemeği denemenizi şiddetle tavsiye ederim.

Malzemeler
1kilo kereviz
1 su bardağı portakal suyu(evde sıkılmış)
yarım su bardağı su 
2 tane orta boy soğan 
1 su bardağı haşlanmış nohut 
zeytinyağı
tuz 
2 tane küp şeker
dereotu

Yapılışı: 
  • Soğanları minik minik doğrayıp zeytinyağda kavuralım
  • Diğer taraftan kerevizleri hepsi aynı boy olacak şekilde doğrayalım
  •  kararmaması için limonlu suya koyalım
  • Kavrulan soğanların içine kerevizi ilave edelim
  • Kerevizde kavrulduktan sonra portakal suyunu ve yarım bardak suyu koyalım
  • Sonra tuz  şeker ve nohutları ilave edelim 
  • Piştikten sonra servis tabağına alalım
  • Üzerine kerevizin yeşil yapraklarını ve dereotunu doğrayıp koyalım şimdi servise hazırdır
AFİYET OLSUN...


  
  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder