25 Ocak 2014 Cumartesi

PİDELİ RULO BÖREK





              
       Bir gün bloktan bahsederken komşum Seyhan abla ballandıra ballandıra bu böreği anlatıp sonra da ortalıktan kayboldu.Ben de Seyhan ablayla bu tarifi yaparız umudu ile aklıma takılan bu tarifi denemek için pazardan hemen bir yufka aldım.Sonra da buzlukta uzun bir zaman bekleyen yufkalarımı ne yapıp da değerlendirsem diye düşünürken sonunda Seyhan ablayı yakalayıp doğru düzgün böreğin tarifini alıp hemen denemeye koyuldum.
       Hiç tadına bakmadan,resmini bile görmediğim bu böreğin tarifini internette çok araştırdım ancak bulamadım. O yüzden tarifi sadece bende bulunan bu böreğin tarifini gururla sizlere sunuyorum.
  Malzemeler
5 adet yufka
3 yumurta
1 su bardağı süt
yarım su bardağı sıvı yağ

iç harcı için
1 adet soğan
200gr kıyma
2 adet domates
3-4 adet sivri biber
1 adet yumurta
pul biber
karabiber
tuz

üzeri için
kaşar peyniri











Yapılışı
  •  Normal börek yapar gibi yumurta,süt ve şeker çırpılır
  • Fırın tepsisine yağlı kağıt sererek yufkalardan birini düzgün bir şekilde kenarları dışarıda kalacak şekilde tepsiye yerleştirilir
  • Üzerine hazırlanan börek harcı sürülür
  • Diğer yufkalar arasına börek harcı sürülerek dağınık bir şekilde yerleştirilir
  • İç malzemesi için bütün malzemeler rondada doğranır.Pide içi gibi hepsi karıştırılır
  • Yufkaların dışarıda kalan kenarları düzgün bir şekilde ortada toplanır
  • Üzerine hazırlanan pide içi sürülür
  • Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirilir
  • Sonra üzerine kaşar peyniri rendelenir
  • Tekrar fırında kaşar peynirleri eriyene kadar pişirilir
  • Sonra fırından çıkar çıkmaz sıcak haldeyken rulo şeklinde sarılır
  • Dilimlenerek servis edilir
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder