15 Ocak 2014 Çarşamba

İÇ PİLAV



Fotoğraf
      
     Bloğumu gören arkadaşlar "senin bu kadar marifetli olduğunu bilmezdik, meğer sen ne marifetliymişsin"diye söyleniyorlar. Doğrusunu söylemek gerekirse benden bu kadar çok yemek tarifi çıkacağını ben de düşünmezdim.Kabak çiçeği gibi bir açıldım pir açıldım dostlar.İyi gaza geldim. Bu gazla nereye kadar giderim bilmiyorum ama bu gidişle kapılardan geçemem herhalde...

Malzemeler
1 orta boy soğan
2 su bardağı pirinç
3 su bardadı tavuk suyu
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı yeni bahar
1 tatlı kaşığı karabiber
Tuz
Tereyağ
Zeytinyağ
1 demet maydanoz

Fotoğraf

Yapılışı
  • Tavuğumuzu haşlayalım
  • Tavuğumuz haşlanırken pirincimizi tuzlu suda bekletelim
  • Tavuğumuz haşlandıktan sonra suyunu ayırıp etlerini didelim
  • Soğanlarımızı minik minik doğrayıp ,tereyağını zeytin yağ ile karıştırarak, kavuralım
  • İçine yenibahar,tarçın,karabiber ve tuzumuzu ilave edip 3 su bardağı tavuk suyumuzdan dökelim
  • Tuzlu suda ıslanan pirincimizi yıkayıp içine ilave edelim
  • Maydanozlarımızı da doğrayıp pilavımızın içine karıştıralım
  • Tenceremizin kapağını kapatıp pilavımızın demlenmesini sağlayalım
  • Pilavımız demlendikten sonra içine didiklediğimiz tavuk etlerini ,tereyağ  ile biraz kavurduktan sonra, ilave edelim.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder