9 Ocak 2014 Perşembe

EV YAPIMI KOLAY WAFFLE


       Blogumu kurduğumdan beridir oyle degisik tarifler aklima geliyor ki  sabahi zor ediyorum.Bu yuzden ise en basitlerinden baslamaya karar verdim. Elimden gelse gecenin bir yarisi pasta borek yapicam fakat insanin elektrik mühendisi kocasi olunca onu fazla sinirlendirmemekte fayda vardir. Yoksa bir gun blokunun coktugunu gorebilir.Bu yüzden biraz temkinli davraniyorum.
     Ben waffle ilk olarak Ortakoyde bir arkadasimla beraber yemistim ve cok hosuma gitmisti.Ankara`ya geldigimde krep hamuruyla waffleye benzer bir seyler yapiyordum fakat sonradan evde de wafflenin yapildigini ogrendim. Deneyince bizim hosumuza gitti ve bu tarifi sizlerle de paylasmaya karar verdim.

Malzemeler
2yumurta
4 yemek kasigi seker
1 su bardagi sut
yarim cay bardagi sivi yag
2 yemek kasigi eritilmis tereyag
1/4 kabartma tozu
yarim paket vanilya
3 fincan un 

Uzeri icin
cokokrem veya nutelle
muz, kivi(istege gore meyve sayisini artirabilirsiniz.Cilek,develi armudu,mandalina,ananas gibi...)

Yapilisi
  • Yumurta ve seker iyice cirpilir
  • Icine sut eritilmiş tereyağ, sivi yag ilave edilir
  • Sonra un,vanilya, kabartma tozu ilave edilir.
  • Butun malzemeler icinde topaklik kalmayana kadar cirpilir
  • Hamurun kivanmi krep hamurundan biraz daha koyu olmalı .Eger sizinkisi daha sivi olursa biraz daha un ilave edin.
  • Teflon tavayi ocakta isitin
  • Tavanin tam ortasına bir kepce waffle hamuru dokun
  • Hamur kendi kendine yayılacaktır.
  • Hamurun uzerinde kabarciklar olusmaya baslayinca ters cevirin, arka kismini da guzelce pisirin.
  • Waffle krebi sıcakken üzerine cokokrem surun.
  • Muzlari ve kivileri doğrayip üzerine serpin.
AFIYET OLSUN
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder