28 Ocak 2014 Salı

ETLİ KEREVİZ YEMEĞİ


           Bizim avde kışın en çok tüketilen sebze olan kerevizin her türlüsünü severek tüketiyoruz. Tabii en çok da etli yemeğini yapıyorum.Ankara'da yapraklı kerevizi bulmak zor olsa da bulduğum zamanlarda kaçırmamaya çalışıyorum.Her ne kadar kerevizin yapraksız yenilmesi gerektiğini savunan görüşler olsa da buradan pazarcılara ve bu görüşü savunan herkese sesleniyorum:Kereviz yapraklarıyla daha lezzetli ve sağlıklıdır.Uzmanlar televizyonda koyu yeşil yapraklı yiyecekler tüketmelisiniz diye bas bas bağırıyorlar.
       Pazarcılara niçin yapraklarını satmıyorsunuz? diye sorduğum zaman  müşterinin istemediğini söylüyorlar.Niçin sebzeleri temizlerken en faydalı ve yemeğe lezzet katacak kısmını atarlar aklım almıyor.

Malzemeler
2 adet orta boy yapraklı kereviz
1 adet orta boy soğan
Yarım kilo kemikli kuzu eti
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
Toz kırmızı biber
Zeytinyağ
Tuz













Yapılışı
  •  Kerevizleri büyük büyük doğruyoruz
  • Yapraklarını saplarından ayırıyoruz
  • Soğanı yemeklik şekilde doğrayıp zeytinyağıyla kavuruyoruz
  • Salçasını ilave edip biraz daha kavuruyoruz
  • Etleri ilave edip kavurmaya devam ediyoruz
  • Sonra kerevizleri yapraklarıyla birlikte ilave ediyoruz
  • Kırmızı biber, üzerini kapatmayacak kadar su ve tuz  ilave edip kaynamaya bırakıyoruz
  • Ben düdüklüde 10 dakikada pişirdim.
  • Yerken arzuya göre üzerine limon sıkarak yiyebilirsiniz
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder